Familierondleidingen Watersnoodmuseum

In de hele maand augustus kunnen bezoekers elke dinsdag, woensdag en donderdag rondleidingen volgen in het Watersnoodmuseum. Een rondleid(st)er neemt u mee langs een aantal topstukken van het museum die een bijzonder verhaal vertellen. Zoals bijvoorbeeld het jasje van Jan Maliepaard en het koffertje van Teun. Er worden verschillende persoonlijke verhalen over de ramp verteld en u kunt na afloop van de rondleiding nog van alles leren en doen met betrekking tot het thema water en waterveiligheid.

Bezoekers kunnen gratis deelnemen aan een rondleiding bij een betaald museumbezoek. De rondleidingen starten om 11.00 uur en om 13.00 uur en duren circa 1 tot 1,5 uur. Aanmelden is niet nodig. De eerste rondleiding start op dinsdag 2 augustus en de laatste op donderdag 1 september 2022.

De rondleidingen zijn geschikt voor het hele gezin. Ook voor jongere kinderen. Voor kinderen vanaf 4 jaar en ouder zijn er tevens een aantal jeugdroutes beschikbaar die ze kunnen volgen in de zomervakantie.

augustus 25 @ 11:00
11:00 — 12:30 (1h 30′)