Filmvertoning Me and Mekong (Engels)

Data: 12 en 19 december.

Tijden:  Inloop vanaf 14.30 uur. Film start om 15.00 uur.

Kosten: Toegang € 7,50, inclusief koffie/thee en appeltaart.

Reserveren is noodzakelijk. Dit kan door een mail te sturen naar info@watersnoodmuseum.nl of door te bellen naar 0111-644 382. Daarnaast dient u een geldig coronatoegangsbewijs (QR-code) te laten zien bij binnenkomst. De zaal waarin de filmvertoning plaatsvindt is volledig coronaproof ingericht.

Me and Mekong laat zien hoe de bevolking in de Mekongdelta van Vietnam veerkracht toont en omgaat met uitdagingen rondom water, klimaat en voedsel. De documentaire vertelt het unieke verhaal van acht bewoners aan de Mekongrivier. Hun dagelijks leven met water wordt gedetailleerd en persoonlijk in beeld gebracht.

De documentaire Me and Mekong is een productie van Nextblue een platform van verhalenvertellers met verhalen over water en klimaatverandering. Zo proberen ze gemeenschappen uit de diverse deltagebieden wereldwijd een stem te geven om hun verhaal te verspreiden en een brug te slaan tussen wetenschap en ervaring. Tussen hoofd en hart. Iets waar ook het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk zich voor inzet.

De film te zien in het auditorium van Het Vijfde Caisson, gelegen naast het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk.

december 19 @ 13:30
13:30 — 15:30 (2h)