Oratoriumvereniging brengt Troost in OverVLOED

Op zaterdag 2 februari 2019 zal de Christelijke Oratoriumvereniging Te Deum Laudamus uit Kapelle  ‘Ein Deutsches Requiem’ van Johannes Brahms uitvoeren in het Watersnoodmuseum.  Het thema van dit concert is: ‘Troost in OverVLOED‘.

Het concert wordt gegeven naar aanleiding van de herdenking van de Watersnoodramp van 1953 die op 1 februari plaatsvindt. Het concert wordt in het museum zelf gegeven. In combinatie met de bijzondere muziek van Brahms beloofd het een uniek en indrukwekkend concert te worden!

Aanvang: 14:30
Sopraan: Margreet Rietveld
Bariton: Peter-Paul van Beekum
Piano: Eline de Gast en Lennart Moree
Toegangsprijs: Volwassenen € 15,- en jongeren onder de 18 jaar € 10,- met gratis entree museum
Hier kunt u de kaarten bestellen (er zijn 200 plaatsen beschikbaar, maar vol = vol).

Te Deum Laudamus
Het koor draagt de naam Te Deum Laudamus, wat betekent: Wij loven U, o God! De vereniging bestaat officieel sinds 2002. De leden komen uit diverse delen van Zeeland. Zij hebben als doel koorwerken en oratoria te oefenen en uit te voeren, met name op het gebied van de klassieke koormuziek. Zo hebben zij het Weihnachtsoratorium van J.S Bach, de Messiah van G.F. Händel, de Paulus van Felix Mendelssohn Bartholdy en de Krönungsmesse van Mozart uitgevoerd. Maar daarnaast ook Duitse Barok en Engelse koormuziek. Ook nieuwere muziek komt aan de orde, zoals de Mis in D van Arie J. Keijzer.

Ze laten zich bij de concerten begeleiden door een professioneel orkest, of ze werken samen met andere musici, zoals een organist. Sinds 2015 is Pim Overduin de dirigent. Voor de continuïteit hechten zij aan een vaste groep zangers om met elkaar te komen tot een goed resultaat.

februari 2 @ 13:30
13:30 — 16:00 (2h 30′)