Vertelvoorstelling ‘Alleen maar zee’ in Watersnoodmuseum

OUWERKERK- In 1953 werd Nederland getroffen door een vreselijke Watersnoodramp. Kinderboekenauteur Willemijn de Weerd ging in gesprek met mensen die dit als kind meemaakten en schreef over hen het boek ‘Alleen maar zee’. Tijdens de vertelvoorstelling, woensdag 22 februari om 13.30 en 15.30 uur in het Watersnoodmuseum, laat ze verhalen die haar verteld werden dichtbij komen en ze leest voor uit eigen werk.

Het jeugdboek ‘Alleen maar zee’ is afgelopen oktober verschenen en is ook te koop in de museumwinkel van het Watersnoodmuseum. Het boek vertelt het verhaal van de Rampnacht door de ogen van hoofdpersonage Riet, die dan nog maar 11 jaar is. Veel van wat Riet meemaakt is echt gebeurd.

Tijdens de Kinderboekenweek en de kinderboekentour stond het boek al volop in de belangstelling bij scholen door het hele land. In de voorjaarsvakantie, op woensdagmiddag 22 februari, geeft Willemijn de Weerd nog twee keer een voorstelling in de ontvangstruimte van het Eerste Caisson van het Watersnoodmuseum.

Bij aanschaf van een ticket voor de entree van het Watersnoodmuseum is de voorstelling gratis te bezoeken. De voorstelling is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar en is voor volwassenen ook interessant. Locatie: Watersnoodmuseum, Weg van de Buitenlandse Pers 5, 4305 RJ Ouwerkerk.