Dichter bij Water

14sep14:0017:00Dichter bij Water14:00 - 17:00(GMT+02:00)

Op Zaterdag 14 september kijken we door de lens van dichters en performers naar de altijd veranderende Delta met als thema ‘Binnenzee’. Onderwerpen we het water aan strengere kaders, of laten deze omgangsvorm varen? Ga met ons mee op een poëtische zoektocht naar onze driehoeksverhouding met water en land.

Het programma duurt van 14:00 tot 16:45 gevolgd door een borrel. Meer informatie en het volledige programma volgen later. De toegang is gratis, we stellen het op prijs als u zich wilt AANMELDEN

• Start programma: 14:00 (Inloop vanaf 13:30).
    • Presentatie winnende museumgedicht. * Voordracht en onthulling van het winnende museumgedicht, een open oproep.
    • Golfweg 112: In gesprek met de zee – door Tato Wesselo, spoken word, Frans Blanker, piano, gitaar en sax, en Bibian Scheepstra, dans. De perfomance ‘Golfweg 112’ ontstond op een mooie zonnige dag, ergens onderweg tussen Zierikzee en de Kop van Schouwen. Terwijl Frans, Bibian en Tato verzeild waren geraakt in een gesprek over de natuur sprak plotseling de Zee hen fel toe. Schreeuwend, proestend, en met windvlagen donderde haar ziltige stem, waardoor we nader tot elkaar moesten komen om elkaar beter te kunnen verstaan.
    • Voordrachten Zeeuwse (stads)dichters(gildes) en installatie. ** Dichters dragen hun inzending voor met als opdracht: Bespiegel een Zeeuwse binnenzee. De geïllustreerde gedichten zijn te zien in een installatie, nabij het podium.Dichters: Peter Clijsen, Jan JB Kuipers, Johan Meesters, Rogier de Jong, Tijs van Bragt, Peter Gielissen, Ingeborg Haalboom, Cathrien Berghout, Willem van Vliet, Aschwin van den Abeele, Michael van Oostende, broeder Dieleman, Anna de Bruyckere, Aukje-Tjitske, Hanneke Middelburg.
    • In gesprek met het landschap (keuzeprogramma).

– Stiltewandeling door ruimte en tijd met Marie de Visser

– Het landschap als dichter met Nikki Ong

– In gesprek met grond en water door Marieke Polderdijk

• ‘Veldnotities’ van Tijs van Bragt met muziek van Ries de Vuyst. Geïmproviseerde muziek en poëzie verbeelden samen het landschap.

Einde programma 16:45 (gevolgd door een borrel).

AANMELDEN

Het programma is tot stand gekomen in samenwerking met Literair Café de Geestgronden, Gemeente Puurs-Sint-Amands en mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van Interreg Vlaanderen-Nederland.

(Zaterdag) 14:00 - 17:00(GMT+02:00)