Bijeenkomst 70+ers met dichtkunst

11nov14:0015:30Bijeenkomst 70+ers met dichtkunst14:00 - 15:30(GMT+01:00)

Het Watersnoodmuseum heeft een bijzonder programma voor mensen die in 1953 geboren zijn of ouder zijn dan 70 jaar, op 7 geselecteerde dagen. 70+ers kunnen, met het identiteitsbewijs in de hand, gratis deelnemen aan een van de bijeenkomsten in het museum die voor hen zijn samengesteld. Metgezellen (die niet zijn geboren in 1953) zijn ook welkom en krijgen 53% korting op de entreeprijs. Er zijn in totaal 7 bijeenkomsten: 4 met als extra een muziekoptreden en 3 met als extra dichtkunst. Aanvang: 14.00 uur. Aanmelden via: info@watersnoodmuseum.nl

Op zaterdag 11 november 2023 maken de Klimaatdichters het programma van de bijeenkomsten compleet. De Klimaatdichters is een collectief van Vlaamse en Nederlandse woordkunstenaars die met poëzie in al haar verschijningsvormen voor een klimaatvriendelijke wereld strijden. Oceanen verzuren, soorten verdwijnen. Bossen branden en bijna 70 jaar na de Watersnoodramp waren er in de zomer van 2021 in Limburg, België en Duitsland tal van overstromingen die vele mensenlevens hebben gekost. Deze recente gebeurtenis is voor de Klimaatdichters een extra reden om stil te staan bij de Watersnoodramp.

Alle 7 bijeenkomsten beginnen om 14.00 uur. Vanaf 13.30 uur start de inloop, waarbij men ontvangen wordt in Het Vijfde Caisson met koffie/thee en wat lekkers. Het programma begint daarna met een inleiding door een ooggetuige van de ramp. Vervolgens is er een muziekoptreden of een voordracht van gedichten, afhankelijk van de gekozen datum. Tot slot kan men het Watersnoodmuseum bezoeken op eigen gelegenheid.

Het jaar 2023 staat in het teken van de 70-jarige herdenking van de Watersnoodramp van 1953. Het thema voor dit herdenkingsjaar is ‘70 jaar terug en 70 jaar vooruit’. In een divers jaarprogramma staan er steeds weer andere thema’s centraal. De Watersnoodramp van 1953, water, klimaat en de zeespiegelstijging lopen als rode draad door het programma. Zo ook bij de bijeenkomsten voor de 70+ers waarbij ooggetuigen hun verhaal vertellen, de muziekoptredens geïnspireerd zijn op het verleden en heden en de voordrachten van dichters ingaan op diverse waterthema’s en het klimaat.

(Zaterdag) 14:00 - 15:30(GMT+01:00)

Auditorium Het Vijfde Caisson, Ouwerkerk

Other Events