Dichtersfestival in Puur-Sint-Armands

28mei09:0017:00Dichtersfestival in Puur-Sint-Armands09:00 - 17:00(GMT+02:00)

Water als verbinder, inspirator en als waarschuwing. Dichter bij Water, één festival met twee locaties.

Anderhalve eeuw geleden maakte de bouw van een dam een einde aan de directe verbinding tussen de Schelde en de Oosterschelde. Tussen Sint-Amands en Ouwerkerk. Tijdens het dichtersfestival Dichter bij Water herstellen het Watersnoodmuseum en de gemeente Puurs-Sint-Amands deze oude connectie.

Op 28 mei organiseert de gemeente Puurs-Sint-Amands tegelijkertijd met de jaarlijkse boekenmarkt, het dichtersfestival Dichter bij Water op de Kade in Sint-Amands. Later dit jaar, op 30 september organiseert het Watersnoodmuseum het gelijknamige festival bij het Watersnoodmuseum.

De geplande dagtocht naar Sint-Amands is afgelast. Wel is het festival gratis te bezoeken op zondag 28 mei 2023, van 09:00 tot 17:00 op de Kaai in Sint-Amands. Toegang: gratis.

(Zondag) 09:00 - 17:00(GMT+02:00)

Add comment