De Week van... Ria Geluk - Film

26maa15:3017:45De Week van... Ria Geluk - Film15:30 - 17:45(GMT+02:00)

Evenement details

Op zondag 26 maart wordt als extra onderdeel van ‘De Week van Ria Geluk’ haar favoriete film vertoond. Deze film is zorgvuldig uitgekozen om een toevoeging op het verhaal van de tijdelijke minitentoonstelling weer te geven. De film is gratis bij te wonen in het auditorium van Museumbrasserie Het Vijfde Caisson. Aanmelden kan via aanmelden@watersnoodmuseum.nl. Vermeld je naam, met hoeveel personen je komt en dat het om de filmvertoning gaat. De film duurt 2 uur en 14 minuten. Aanvang: 15.30 uur.

Het verhaal van de in 1959 uitgebrachte ‘On the Beach’ speelt zich af in de toekomst, in 1964. De atoomoorlog heeft het noordelijke halfrond vernietigd. Het zal hooguit vier maanden duren voordat de radioactieve straling ook het zuidelijk halfrond bereikt. Sommige inwoners slikken zelfmoordpillen om de pijn van de stralingsziekte voor te zijn. Anderen genieten juist in volle teugen van hun laatste momenten. De Amerikaanse Kapitein Towers verloor zijn vrouw en kinderen tijdens de oorlog, maar vindt nieuwe liefde als hij met zijn onderzeeër aan de straling ontsnapt en in het dan nog veilige Australië arriveert. Binnen de bemanning verschillen de meningen over de omgang met de toekomst.

Toon meer

(Zondag) 15:30 - 17:45(GMT+02:00)

Auditorium Het Vijfde Caisson, Ouwerkerk

Other Events