Dichter bij Water try-out

30sep13:3017:00Dichter bij Water try-out13:30 - 17:00(GMT+02:00)

Evenement details

Het is niet eenvoudig om te praten over een traumatische gebeurtenis als de Watersnoodramp. Ook technische onderwerpen als zeespiegelstijging en klimaatverandering zijn lastig invoelbaar te maken. Tijdens Dichter bij Water laten we de kracht van poëzie zien om woorden te vinden waar geen woorden voor zijn.

Meld je aan via deze link.

Waterwerken

De middag start met voordrachten voor de dichtwedstrijd Waterwerken, waarbij stadsdichters gevraagd zijn een gedicht te maken over een waterwerk naar keuze. Het publiek bepaalt het winnende gedicht. Waterwerken is een initiatief van Literair café de Geestgronden.

Presentatie Dichtbundel

Vervolgens zal de nieuwe bundel ‘Dichter bij Water’ van het Watersnoodmuseum worden gepresenteerd. Hierin staan 70 gedichten van gevestigde en niet gevestigde dichters over de Watersnoodramp en onze toekomst met het water centraal. Tijdens de presentatie zullen de dichters Thom Schrijer en Sara Eelen werk voordragen uit de bundel.

Uitvoering Een Koud Bad

Het middagprogramma wordt afgesloten met een uitvoering van de liederencyclus ‘Een Koud Bad’, 24 liederen over verdronken Zeeuwen van Christian Blaha en Peter Swanborn. Uitgevoerd door het TY Zeeuws Kamerorkest, geproduceerd door Literair café de Geestgronden i.s.m. het Watersnoodmuseum in het eerste caisson van het Watersnoodmuseum.

Tijden:

• Inloop: 13:30
  • Start programma: 14:00
  • Start uitvoering Een Koud Bad: 16:00
  • Borrel: 17:00
  • Eindtijd: 18:00

Toegang: gratis

Meld je aan via deze link.

Schrijverswerkplaats

N.B.: Deze werkplaats is uitgesteld wegens ziekte.

In de ochtend organiseert de Baaierd samen met het Watersnoodmuseum de workshop ‘Stamelend zeg je bijna alles’. Tijdens deze Schrijverswerkplaats laat Filosoof Michel Dijkstra de deelnemer kennismaken met de Haiku’s van beroemde Zeeuwse dichter J.C. van Schagen en met de Oosterse wijsbegeerte. Aan de hand hiervan gaat de deelnemer zelf aan de slag met het schrijven van Haiku’s met het prachtige buitengebied van het Watersnoodmuseum als inspiratiebron.

Meer info en aanmelden op de website van de Baaierd.

Schrijverswerkplaats met Michel Dijkstra: ‘Stamelend zeg je bijna alles’

.        .

.

Toon meer