Forces of the Sea, muziektheater rondom klimaatverandering

04feb15:3017:00Forces of the Sea, muziektheater rondom klimaatveranderingWatersnoodmuseum, Ouwerkerk15:30 - 17:00(GMT-11:00)

Forces of the Sea is een muziektheaterproductie rondom het thema ‘Klimaatverandering’.

In een ruim anderhalf uur durende voorstelling wordt het publiek meegenomen op een klimaatreis door verleden, heden en toekomst.

Dat weer en klimaat onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is afgelopen jaren wel duidelijk geworden met extreme droogte, zware regenval, bosbranden en overstromingen. Hoe weer en klimaat precìes met elkaar verweven zijn, zal worden toegelicht door niemand minder dan RTL-weervrouw Marjon de Hond.  Samen met acteur Mels Hoogenboom gaat zij voorop in de reis langs die plaatsen waar de klimaatinvloeden het meest zichtbaar zijn.

De muziek van deze voorstelling wordt verzorgd door Harmonievereniging Nut & Uitspanning uit Zonnemaire. Speciaal voor deze gelegenheid is een projectorkest samengesteld dat, naast de leden van N&U, bestaat uit muzikanten afkomstig uit Zeeland, Zuid-Holland en West-Brabant. Zangeres Eline van der Wilt zal samen met het orkest o.a. het prachtige ‘Mag Ik Dan Bij Jou’ vertolken.

De muziek zal ondersteund worden door het vertonen van indrukwekkende en indringende beelden.

De algehele leiding is in handen van dirigent Arjan Muller.

Forces of the Sea is een muziekstuk voor harmonieorkest dat in 2017 in opdracht van Nut & Uitspanning werd geschreven door de Nederlandse componist Leon Vliex. In februari 2018 ging deze compositie in wereldpremière in het Watersnoodmuseum door N&U (zie clip verderop/Learn more). Uiteraard zal deze compositie in de editie van 2023 niet ontbreken.

Forces of the Sea vindt plaats tijdens de Open Dag van het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk, op zaterdag 4 februari 2023.

Aanvang 15.30 uur; de toegang is gratis.

(Zaterdag) 15:30 - 17:00(GMT-11:00)

Krijg routebeschrijving

Add comment