'Herdienke en vooruutkieke' met verhalen en zang

12feb14:3016:00'Herdienke en vooruutkieke' met verhalen en zangOntvangstruimte Watersnoodmuseum14:30 - 16:00(GMT+01:00)

In de ontvangstruimte van het Watersnoodmuseum, Caisson 1, worden op zondag 12 februari verhalen verteld en liederen gezongen die betrekking hebben op de Watersnoodramp van 1 februari 1953.

Jopie en Jan Minnaard vertellen verhalen en herinneringen aan de ramp in het Zeeuws. Jopie maakte als twaalfjarige de ramp mee in Ellewoutsdijk. Zij schreef hierover drie indrukwekkende verhalen. Jan haalt herinneringen op aan die tijd en bekijkt de toekomstige ontwikkelingen van Zeeland.

Anja Kopmels maakte de watersnood niet mee, maar schreef een aantal liedjes ook in het dialect over hetzelfde thema. Zij brengt die ten gehore, waarbij zij zichzelf begeleidt op gitaar.

De voorstelling begint om 14.30 uur. De toegang tot deze voorstelling is gratis.

(Zondag) 14:30 - 16:00(GMT+01:00)

Krijg routebeschrijving

Add comment