Jongerendag met sprekers en workshops

03feb09:0012:15Jongerendag met sprekers en workshopsWatersnoodmuseum, Ouwerkerk09:00 - 12:15(GMT+01:00)

Evenement details

Jongeren zijn de toekomst. Daarom organiseert het Watersnoodmuseum in navolging op de 70-jarige herdenking jongerendagen, waarin we 70 jaar terug-, maar ook 70 jaar vooruitkijken.
Tijdens het programma luisteren de leerlingen naar verhalen van ooggetuigen van 1953 en recentere watersnoden. Vervolgens leren de deelnemers tijdens het jongerendebat meer over in gesprek gaan over de toekomst van hun leefomgeving. Ook zijn er diverse activiteiten in het museum met de ClimateStreamers, waarin we positieve klimaatgewoonten verzamelen. De dag wordt feestelijk afgesloten met ‘dansen voor het klimaat’ door Young Impact en DJ Reza Geleedst.

Het programma:

• 8:45 uur     Inloop
  • 9:00 uur     Welkomstwoord door dagvoorzitter Steffen Brinkhaus
  • 9:10 uur     Het verhaal van ooggetuige Ria Geluk. Zij vertelt over hoe zij de nacht van 1 februari 1953 heeft overleefd.
  • 9:25 uur     Benjamin (16) raakte zijn vriendin kwijt tijdens de overstroming in België in 2021. Hij vertelt hoe deze gebeurtenis ervoor heeft gezorgd dat hij zich juist nog meer inzet voor het klimaat.
  • 9:35 uur    Toespraak van dagvoorzitter Steffen Brinkhaus
  • 9:45 uur    Opsplitsen in twee groepen in twee workshops simultaan:
    1) Speurtocht naar positieve klimaatgewoonten in het Vierde Caisson.
    2) Jongerendebat over de toekomst van de leefomgeving met betrekking tot klimaatverandering en zeespiegelstijging
  • 10:45 uur  Wisselen groepen
  • 11:45 uur  Dansen voor het klimaat met een hype up van Young Impact en muziek van DJ Reza Geleedst.
  • 12:30 uur  Einde jongerendag. Mogelijkheid tot het meenemen van lunchpakketje.

Toon meer

(Vrijdag) 09:00 - 12:15(GMT+01:00)

Krijg routebeschrijving

Add comment