GEANNULEERD Lezing over verdronken dorpen

25apr19:3021:00GEANNULEERD Lezing over verdronken dorpen19:30 - 21:00(GMT+02:00)

Evenement details

Door omstandigheden is deze lezing uitgesteld. Een nieuwe datum volgt binnenkort.

De kracht van het water, de vele verdronken dorpen zijn er getuigen van. Zeeland kent ongeveer 200 verdronken dorpen en stadjes uit voornamelijk de latere middeleeuwen. Sommige verdronken landen zijn bijna helemaal verdwenen, anderen bestaan nog als schorren en slikken die bij vloed hooguit gedeeltelijk onderlopen. Weer andere zijn herdijkt en opgenomen in nieuw Polderland. Op de Oosterscheldedijk ten oosten van Colijnsplaat staat dan ook al sinds 2009 het Monument voor de Verdronken Dorpen in Zeeland.

Op sommige plekken kun je bij laag water de restanten van de dorpen nog zien zoals het verdronken land van Zuid-Beveland. Hans Jongepier, archeoloog bij Erfgoed Zeeland neemt u mee in het verhaal van de verdronken dorpen. Later in het jaar is het mogelijk om met Erfgoed Zeeland mee te gaan op excursie naar het verdronken land.

Deze lezing wordt u mede aangeboden door Erfgoed Zeeland in het kader van Aspiring UNESCO Geopark Schelde Delta.

Aanmelden vooraf is wenselijk. De toegang is gratis. Aanmelden via: aanmelden@watersnoodmuseum.nl Gaarne vermelden met hoeveel personen u de lezing wilt bijwonen.

Locatie: auditorium Het Vijfde Caisson, Weg van de Buitenlandse Pers 3, Ouwerkerk. (Gelegen naast het Watersnoodmuseum).
Aanvang: 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur).
Einde: 21.00 uur.

Foto: Bron Erfgoed Zeeland

Toon meer

(Dinsdag) 19:30 - 21:00(GMT+02:00)