Nacht op een dak - Piet Vreeswijk vertelt

05mei11:0013:00Nacht op een dak - Piet Vreeswijk vertelt11:00 - 13:00(GMT+02:00)

Evenement details

Het gevolg van een zware storm uit noordwestelijke richting samenvallend met het tijdstip van vloed en springtij. Dijken overspoelde en braken door. De Watersnoodramp eiste van 1836 mensen en tienduizenden dieren in Nederland het leven.

Piet Vreeswijk maakte als 15-jarig jongetje de Watersnoodramp van dichtbij mee. Zijn beste vriendje die de andere dag terug zou komen heeft hij nooit meer gezien. Hij neemt op 5 mei de bezoeker mee in zijn beleving van de Ramp. Het verhaal van Piet Vreeswijk is vrij bij te wonen bij het aanschaffen van een entreeticket voor het museum en geschikt voor jong en oud.

Dag: Vrijdag 5 mei

Tijd: 11.00 uur

Locatie: Watersnoodmuseum

Aanmelden: Aanmelden hoeft niet, de activiteit is vrij toegankelijk bij het aanschaffen van een entreeticket voor het museum.

Foto: Piet Vreeswijk tijdens de Nationale Herdenking van 1 februari 2023. (Dick van der Veer).

Toon meer

(Vrijdag) 11:00 - 13:00(GMT+02:00)

Krijg routebeschrijving

Add comment