Onthulling kunstwerk ‘De Steiger’

03mei14:0016:00Onthulling kunstwerk ‘De Steiger’14:00 - 16:00(GMT+02:00)

Week van Ons Water

Onthulling kunstwerk ‘De Steiger’

Op vrijdag 3 mei onthult kunstenaar en architect Rick Abelen zijn kunstwerk ‘De Steiger’ dat hij voor het buitengebied van het Watersnoodmuseum gemaakt heeft. De Steiger lijkt op een zitbankje en laat op speelse wijze zien wat er gebeurt als we niet op tijd handelen op het gebied van zeespiegelstijging.

Steiger schetst een dramatisch toekomstperspectief, maar kijkt ook terug naar de vreselijke gebeurtenissen tijdens de Watersnoodramp. De onbruikbare bank staat symbool voor de onmacht en wanhoop die de Ramp met zich meebracht. Tegelijkertijd geeft de hoge bank een perspectief op de toekomst. De bank symboliseert een plek om na te denken over de toekomst. Het kunstwerk wordt hierdoor een plek voor bezinning. Hier wordt niets onder stoelen of banken gestoken.

Door u op te geven via aanmelden@watersnoodmuseum.nl kunt u de onthulling bijwonen.

Programma:

Locatie: Het Vijfde Caisson, Johan van Veen Auditorium

14:00 Inloop met koffie/thee en bolus
14:30 Welkom door Siemco Louwerse
14:35 Praatje door voorzitter Stichting De Vrienden
14:40 Toelichting kunstwerk door Rick Abelen
14:55 Naar het kunstwerk
15:00 Onthulling kunstwerk
15:15 Borrel in Het Vijfde Caisson

(Vrijdag) 14:00 - 16:00(GMT+02:00)

Krijg routebeschrijving

Add comment