Opening tentoonstelling ‘Nederlandse Waterwerken Wereldwijd’

29jun14:3017:30Opening tentoonstelling ‘Nederlandse Waterwerken Wereldwijd’14:30 - 17:30(GMT+02:00)

Evenement details

Op zaterdag 29 juni wordt de nieuwe wisseltentoonstelling geopend, ingevuld met de werken van Luuk Kramer. Als landschaps- en architectuurfotograaf bezocht Kramer verschillende hoeken van de wereld om waterwerken gemaakt door Nederlanders vast te leggen. Het resultaat is een indrukwekkende collectie aan beelden van Nederlandse waterinnovaties.

Van polders in Polen tot dijken en dammen in Japan en van kanalen in Brazilië tot een sluisje in Suriname. De Nederlandse kennis van eeuwenlang leven in een delta met overstromingen, droogte en landaanwinning heeft zich in de geschiedenis verspreid tot in alle hoeken van de wereld. Luuk Kramer brengt dit wereldwijde watererfgoed voor het allereerst in beeld: Nederlandse oplossingen om watersnoden te voorkomen, maar dan over de grens!

Zaterdag 29 juni 2024
14:30 Inloop met koffie/thee en bolus
15:00 Programma
– Welkomstwoord door Siemco Louwerse, directeur-bestuurder Watersnoodmuseum
– Toelichting werken door fotograaf Luuk Kramer
–  Videoboodschap Amy Chester, Managing Director Rebuild by Design
– Gesprek tussen Pieter Hoexum, filosoof en schrijver, en Luuk Kramer
– Officiële opening in het vierde caisson van het Watersnoodmuseum
16:15 Borrel in het Vijfde Caisson
17:30 Einde programma

Aanmelden

U bent van harte welkom om de opening bij te wonen. Gelieve uw aanwezigheid en het aantal personen waarmee u komt te bevestigen door u per e-mail aan te melden via aanmelden@watersnoodmuseum.nl.

Praktische informatie
De opening vindt plaats in het auditorium van museumbrasserie ‘Het Vijfde Caisson’, gelegen tegenover het Watersnoodmuseum.

Weg van de Buitenlandse Pers 3, 4305 RJ Ouwerkerk

Onderschrift foto: In de rivier Jōganji bij Omi zijn verschillende sperdammen en stuwen gemaakt om stroomafwaarts de bevolking van de stad Toyama te beschermen (ca. 1885). Beeld: Luuk Kramer

Toon meer

(Zaterdag) 14:30 - 17:30(GMT+02:00)