Nieuwe namen ‘In Overvloed’ bekend

OUWERKERK – De serie evenementen rond de onderwerpen voedsel, klimaat en duurzaamheid in het Watersnoodmuseum krijgt dit najaar een vervolg. Onder de noemer ‘In Overvloed’ wil het museum de helpende hand bieden aan mensen die duurzamer en gezonder willen eten, maar niet precies weten hoe. Onder andere Onno Kleyn en Teun van de Keuken zullen een bijdrage leveren.

Wie is zich er niet van bewust: het is beter als we duurzamer gaan eten, zowel voor klimaat als gezondheid. Veel mensen vinden het echter lastig om hun consumptiegedrag aan te passen. Om die reden organiseert het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk dit najaar een serie interactieve lezingen waarin experts op het gebied van voedsel en duurzaamheid hun licht laten schijnen over de uitdagingen die voor ons liggen.

“Ons museum wil een publieksvenster zijn voor kennis over water en klimaat. Aangezien de wereldwijde voedselproductie zo’n grote invloed heeft op ons klimaat én andersom willen we daar graag meer aandacht aan besteden” zegt directeur-bestuurder Siemco Louwerse van het museum.

Op zaterdag 28 september 2024 is de bekende culinair schrijver Onno Kleyn te gast. Hij geeft een college over de culinaire geschiedenis van de 20e eeuw. Later in het jaar, op 30 november 2024 zal journalist Teun van de Keuken (bekend van De Keuringsdienst van Waarde) in het museum zijn om te vertellen over zijn boek ‘De mens is een plofkip’.
Kaartjes voor deze serie zijn te verkrijgen via de website van het Watersnoodmuseum.

Onno Kleyn (Beeld: Simon van Boxtel)