Wat de pot écht schaft?!

Hoe vaak denk jij als consument na wat je in je mond stopt, en vooral waar dit vandaan komt? Waarom die avocado vanuit de andere kant van de wereld en niet die heerlijke lokale palmkool in de salade? Overal waar eten is staan we voor een keuze. Of je nu in de supermarkt, een restaurant of op de markt bent, het is een uitdaging om een duurzame keuze te maken.

Fotografe Liza de Bie maakte een reeks zwart wit foto’s van 10 mensen die zich inzetten voor duurzaam voedsel. Ieder heeft zijn eigen werkwijze en verhaal. Maar allemaal hebben ze een ding gemeen: ze laten zien dat voedsel produceren ook anders kan, op een duurzame manier.

Laat je inspireren door deze fotoserie. En kom erachter wat ‘duurzaam eten’ voor jou betekent. Of… kan gaan betekenen.

Deze expositie is tot 12 mei te zien in de koffiehoek van het Watersnoodmuseum.

Plan uw bezoek
Terug naar alle wisselexposities