Jacqueline van den Hil te gast bij Open Dag

OUWERKERK – Zeeuws Tweede Kamerlid Jacqueline van den Hil is zaterdag 3 februari te gast tijdens de jaarlijkse Open Dag van het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Van den Hil opent dan onder meer een tentoonstelling en neemt een nieuwe publicatie in ontvangst. De open dag begint om 10.00 uur en is gratis toegankelijk.

De Goese Van den Hil (VVD) heeft zich de afgelopen tijd ingespannen voor meer aandacht in de Tweede Kamer voor de herdenking van de Watersnoodramp van 1953. Als haar agenda in de Tweede Kamer het toelaat is ze er dan ook op donderdag 1 februari bij in Ouwerkerk.

Herinneringen uit 1953
Zaterdag 3 februari, de eerste zaterdag na de herdenking, vindt de jaarlijkse open dag van het Watersnoodmuseum plaats. Van den Hil opent dan, samen met enkele schenkers, de tentoonstelling “Herinneringen uit 1953”, met een selectie van de schenkingen die in 2023 door het museum zijn ontvangen.

Aansluitend neemt zij het eerste exemplaar in ontvangst van de publicatie “Trots op de onzen in deze helse tijden” waarin ervaringen zijn opgetekend van LHBTI personen tijdens 1953 en overstromingen wereldwijd.

De Open Dag van het Watersnoodmuseum is gratis te bezoeken van 10.00 tot 17.00 uur. De bijeenkomst met Van den Hil heeft plaats vanaf 10.15 uur. Meer informatie over het programma die dag is te vinden op Open Dag Watersnoodmuseum