Nieuwe ‘Verhalen over Water’ online

OUWERKERK – Het Watersnoodmuseum heeft 8 nieuwe filmpjes toegevoegd aan de online ‘Verhalen over Water’- bibliotheek. Hiermee is het aantal online getuigenissen van overlevenden en nabestaanden van slachtoffers van de Watersnoodramp van 1953, overstromingen in Limburg en andere verhalen die verband houden met water en overstromingen gekomen op 115.

Nieuwe verhalen online zijn van:

• Peer Stijbosch over de vlucht van zijn oom over het rampgebied
  • Nellie van Hekke-Berrevoets, ooggetuige van de Watersnoodramp van 1953
  • Esther Schot over het vakantiekamp van het Rode Kruis in Italië
  • Tjalle de Haan, over het werken aan de Oosterscheldekering
  • Louis van Erck, ooggetuige van de Watersnoodramp van 1953
  • Miems van Citters, maker van het standbeeld van hondje Bläsz
  • Gerard Slokkers, ooggetuige van de Watersnoodramp van 1953 en
  • Aart Verhoeve, ooggetuige van de Watersnoodramp van 1953

In de online bibliotheek ‘Verhalen over Water’ bundelt het Watersnoodmuseum persoonlijke verhalen, allemaal gerelateerd aan het thema ‘water’. Sommige verhalen gaan over het waterverleden van Nederland, andere specifiek over de Watersnoodramp van 1953, weer andere over waterveiligheid nu. De verhalen laten zien dat waterveiligheid een zaak van hard werken is, en dat het stevig mis kan gaan als we dat niet doen. Dat bewijzen de Watersnoodramp van ’53 en tientallen eerdere overstromingen, die veel impact hadden op mens en natuur. Vandaag de dag zijn tienduizenden mensen dagelijks in de weer om Nederland veilig te houden. Iedereen in Nederland heeft wel z’n eigen unieke Verhaal over Water.