‘Herdienke en Vooruutkieke’ met verhalen en zang

OUWERKERK – In het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk is zondag 12 februari vanaf 14.30 uur de voorstelling ‘Herdienke en Vooruutkieke’ te zien. Jan en Jopie Minnaard vertellen verhalen en Anja Kopmels zingt liederen over de Watersnoodramp van 1 februari 1953.

Jopie en Jan Minnaard vertellen verhalen en herinneringen aan de ramp in het Zeeuws. Jopie maakte als twaalfjarige de ramp mee in Ellewoutsdijk. Zij schreef hierover drie indrukwekkende verhalen. Jan haalt herinneringen op aan die tijd en bekijkt de toekomstige ontwikkelingen van Zeeland.

Anja Kopmels maakte de watersnood niet mee, maar schreef een aantal liedjes ook in het dialect over hetzelfde thema. Zij brengt die ten gehore, waarbij zij zichzelf begeleidt op gitaar.

De voorstelling, in de ontvangstruimte van Caisson 1 in het Watersnoodmuseum, begint om 14.30 uur. De toegang tot deze voorstelling is gratis. Wie alleen de voorstelling wil bezoeken (en niet het museum) moet zich vooraf aanmelden via info@watersnoodmuseum.nl. Vol = vol.