Verhalen over toen en nu raken jeugd tijdens tweede Jongerendag

OUWERKERK – De tweede Jongerendag van het Watersnoodmuseum stond in het teken van 70 jaar terug- en 70 jaar vooruitkijken.  Tientallen onderbouwleerlingen luisterden ademloos naar de verhalen van Ria Gleuk, overlevende van de Watersnoodramp en naar Benjamin Van Bunderen Robberechts (16) uit België die door de overstromingen in België in 2021 zijn vriendin Rosa verloor.

Vervolgens werden de groepen opgesplitst en was er een speurtocht naar positieve klimaatgewoonten in het museum onder leiding van de ClimateStreamers en werd een jongerendebat gehouden over de toekomst van onze leefomgeving. Ook deze Jongerendag werd afgesloten met een Hype-up door Young Impact en een optreden van DJ Reza Geleedst, waarbij werd gedanst voor het klimaat.