Watersnoodmuseum verwelkomt 50.000-ste bezoeker

OUWERKERK – Het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk heeft zaterdagmiddag 29 april de 50.000 ste bezoeker van 2023 verwelkomt. De heer en mevrouw De Graaf uit Gouda, vergezeld van hun 3 kinderen; Luuk 11 jaar, Sara 8 jaar en Joos 5 jaar viel de eer te beurt. Ze werden onthaalt met bloemen en cadeaus.

Zoon Luuk moet een werkstuk voor school maken over de Watersnoodramp. Daarom kwam het gezin op bezoek bij het museum om zo veel mogelijk informatie te verzamelen.
Later vandaag hadden ze nog een verjaardagsfeest in Middelburg. Zo werd het een dagje Zeeland, met een extra feestelijk tintje.

Het gezin werd welkom geheten door museumdirecteur Siemco Louwerse met bloemen, een drietal recente boeken over de Watersnoodramp, een zandzakje en er was appeltaart met slagroom. Daar zei niemand van het gezin nee tegen.

Niet eerder zo druk
Louwerse is dik tevreden met het tot nu toe behaalde resultaat. ‘Nog niet eerder was het in de eerste vier maanden van het jaar zo druk in het museum. De tentoonstellingen en activiteiten in het kader van de 70-jarige herdenking worden zeer gewaardeerd’, aldus de directeur. ‘We zien een stijgende trend in het aantal bezoeken. Losse bezoekers, maar ook groepen en bezoekers uit het buitenland die via cruisemaatschappijen naar ons museum komen. Deze stijging is opvallend en meer nog dan voor de corona-jaren’.

De heer en mevrouw De Graaf uit Gouda, met kinderen Luuk (11), Sara (8) en Joos (5)