Tentoonstelling Harry van Kruiningen verlengd

OUWERKERK – De tentoonstelling “Kunst in tijden van de ramp en opbouw”, met het werk van Harry van Kruiningen, welke sinds november 2021 is te zien in het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk, is verlengd tot en met zondag 4 september 2022.

De bruikleengevers hebben hier mee ingestemd. De eerste periode was het museum tot medio januari 2022 gesloten vanwege corona.

Sinds de heropening krijgt de tentoonstelling hele mooie reacties van het publiek. De tentoonstelling vindt men ook erg passen in de laatste caisson van het Watersnoodmuseum. Een reden temeer om nog meer bezoekers hiervan kennis te laten nemen; ook gedurende de zomerperiode.

Opdracht
De tentoonstelling bestaat uit werken van Harry van Kruiningen gemaakt na de ramp en tijdens de opbouw van de Deltawerken. Harry van Kruiningen maakte direct na de watersnoodramp werk in opdracht van het Prins Bernard Cultuurfonds om de gevolgen van de ramp te documenteren.

Later kreeg hij opdracht van de overheid om de werkzaamheden aan het Deltaplan in kunstzinnige beelden vast te leggen. De etsenseries over de watersnoodramp en de deltaweken zijn bij deze tentoonstelling te zien. In het boekje “Watersnood en Deltawerken” worden beide etsenseries ingeleid door Peter Sijnke en Fransje Kuyvenhoven.

Boekje
Het boekje is nog te verkrijgen in de museumwinkel van het Watersnoodmuseum, welke grenst aan de expositieruimte waar het werk van Van Kruiningen te zien is.

Zelfportret van Harry van Kruiningen