Workshops en rondleidingen in het Watersnoodmuseum

OUWERKERK – Tijdens de meivakantie worden er diverse activiteiten georganiseerd voor bezoekers van het Watersnoodmuseum. Zo zijn er rondleidingen voor het hele gezin en verschillende workshops voor kinderen tot 12 jaar. Bezoekers hoeven zich niet vooraf aan te melden en de activiteiten zijn gratis bij een betaald museumbezoek. Meer informatie: www.watersnoodmuseum.nl/activiteiten .

In de meivakantie kun je elke maandag en donderdag mee met een van de familierondleidingen door het Watersnoodmuseum. Loop mee langs de highlights van het museum en ontdek de persoonlijke verhalen achter de objecten.

De rondleidingen vinden plaats op maandag 25 april, donderdag 28 april, maandag 2 mei en donderdag 5 mei 2022. De rondleidingen starten om 11.00 uur en om 13.00 uur en duren circa 1 tot 1,5 uur.

Een koffer vol verhalen
Speciaal voor kinderen zijn er inloop workshops georganiseerd. Kinderen tot ongeveer 10 jaar kunnen mee doen met de activiteit ‘Een koffer vol verhalen’. Uit een grote oude koffer kunnen ze originele objecten uit de jaren ’50 uitkiezen en hierover vertellen. Het is een interactieve activiteit waarbij kinderen zelf aan de slag gaan met de objecten en de bijbehorende verhalen. Een echte aanrader waarbij de beleving van de kinderen centraal staat.

De workshops vinden plaats op dinsdag 26 april en dinsdag 3 mei 2022, tussen 11.00 en 14.00 uur.

Workshop zinkstukjes maken
Kinderen tot ongeveer 12 jaar kunnen in de meivakantie mee doen met de workshop zinkstukjes maken. Een zinkstuk is een gevlochten mat van rijshout. Tijdens de workshops gaan kinderen aan de slag met een eigen zinkstukje. Als de zinkstukjes af zijn zullen ze deze ook gaan afzinken in het water.

De workshops vinden plaats op vrijdag 29 april en vrijdag 6 mei 2022, tussen 11.00 en 14.00 uur.

Meer informatie over de activiteiten: www.watersnoodmuseum.nl/activiteiten of bel naar 0111-644382.