Theatervoorstelling ‘Het Water is over de Dijk’ in het Watersnoodmuseum

OUWERKERK – In de eerste week van januari 2024, tijdens de kersvakantie, staat in het Watersnoodmuseum de theatervoorstelling ‘Het Water is over de Dijk’ van Jeugdtheatermakerij Theaterloods-B geprogrammeerd. Van woensdag 3 tot en met vrijdag 5 januari is de voorstelling twee keer per dag te zien.

Het  Water is over de dijk is een theatrale vertelling voor iedereen vanaf 10 jaar. Bijna dagelijks komen er (via de media) rampen op ons af. Over de hele wereld, maar ook in ons eigen welvarende landje . Daarom komt het soms dichter bij dan je zou willen. Wat gebeurt er met je als je bij een ramp betrokken raakt? Welke keuzes maak je dan? Kies je voor jezelf of is er meer waar het om draait? Wie neem je mee, wat laat je achter? Wanneer is een ramp eigenlijk een ramp?

Het verhaal
Het Water is over de dijk is een voorstelling waarin de nacht van 31 januari 1953 weer tot leven wordt gebracht middels de boerenjongen Jan en het dromerige meisje Sara. Ook is er nog Gilles, de deftige zoon van de wethouder. Beide jongens zijn verliefd op Sara. Terwijl het water stijgt gaan ze naar het raadshuis. Dan willen Sara en Gilles naar huis met de auto, maar plotseling springt Jan ervoor…

De twee acteurs, Annemarike Ruitenbeek en Oscar Postema, schakelen razendsnel van de ene rol naar de andere: een deftige burgemeester, een oude vrouw op zolder, een hele domme telegraafbeambte, een dronken dijkgraaf, een stoere kastelein en nog vele andere rollen.

“Laat je meeslepen in de emotionele reis waarin vragen over wie je meeneemt en wat je achterlaat bij een watersnoodramp op boeiende wijze worden verkend”.

Speeldata:
– woensdag 3 januari om 11:30 uur en om 13:30 uur
– donderdag 4 januari om 11:30 uur en om 13:30 uur
– vrijdag 5 januari om 11:30 uur en om 13:30 uur

Locatie:
Watersnoodmuseum – Ontvangstruimte in de eerste caisson
Toegang is gratis bij een bezoek aan het Watersnoodmuseum. Reserveren voor de voorstelling kan via info@watersnoodmuseum.nl. Vermeld daarbij uw naam en met hoeveel personen u komt.